Sık Sorulan Sorular

Temel Bilgiler

  • ÖĞRENCİ NUMARASI: Grup nedir, hangi gruptayım?

    Bazı bölümlerde zorunlu dersler kalabalık olduğu için öğrenciler iki gruba bölünmektedir. İşletme ve İktisat bölümlerinde öğrenci, numarasının son rakamı tek sayı ise 1. grup, çift sayı ise 2. grup öğrencisi olarak kabul edilmektedir.

  • KROKİ: Fakülteyi ve çevresini gösteren bir kroki var mı?

    Fakültemizi gösteren küçük bir kroki aşağıda sunulmuştur.

    • D: Otobüs durakları
    • 1: Rektörlük (Öğrenci İşleri, ...)
    • 4: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
    • 13: Erkek Öğrenci Yurtları
    • 14: Kız Öğrenci Yurtları (MEDİKO)
    • 15: Aktivite Merkezi (Kırtasiye, Market, Kafe, Banka, Otobüs Kart Dolumu, ...)
    • 18: Öğrenci Yemekhanesi
    • 20: İzzet Baysal Kültür Merkezi (Pembe Salon, Mavi Salon, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı)
    • 24: Merkezi Anfi (Kongre Merkezi, Bordo Salon, Yeşil Salon)
    • 25: Kütüphane
    • 28: Canip Baysal Cami

  • PLAN: Fakülte içini gösteren bir plan var mı?

    Fakülte binamızın yerleşimi aşağıdaki plandaki gibidir.

    • Fotokopi: Öğrenci girişi katındadır.
    • Kantin: Öğrenci girişinin tam altındadır.
    • WC: Bodrum kat hariç her katta WC vardır.
    • Mescit: 1. ve 2. katlarda bay veya bayan mescit vardır.
    • Sınıflar: Her katta sınıflar vardır. Bölümlere tahsis edilen sınıflar aşağıda belirtilmiştir.
    • Bölüm başkanlıkları: Her katta bölüm başkanlığı vardır. Bölümlere tahsis edilen öğretim üyesi odalarının katları aşağıda belirtilmiştir.

    Bölümlere tahsis edilen öğretim üyesi odaları (ofis) ve sınıflar şu şekildedir:

    Bölüm Ofis Katları Derslik Katları Derslikler
    İşletme 3. Kat Zemin Kat 31 32 33 34 39 40
    İktisat 2. Kat 2. Kat 229 230 233 234 235 238 239
    Ekonometri 2. Kat - -
    Kamu Yönetimi 1. Kat 1. Kat 138 139 140 141 142 145 113
    Uluslararası İlişkiler Zemin Kat 1. Kat 143 144 148 149
    Maliye Bölümü Bodrum Kat Bodrum Kat 16 18 19 21 23
  • SİTE HARİTASI: Önemli siteler için bir harita var mı?

    Öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyacakları internet sitelerinin bir listesi aşağıda açıklanmıştır.

    İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
    https://iibf.ibu.edu.tr

    • Duyurular
      • Ders programları
      • Sınav programları
    • Akademik personel
      • Dahili telefon numarası
      • E-mail adresi
    • Formlar
      • Dilekçe formu
    • Sık sorulan sorular

    Bilgi Yönetim Sistemi
    http://bys.ibu.edu.tr

    • Müfreadat
    • Transkript
    • Not görüntüleme
    • Ders seçimi / Kayıt yenileme
    • Danışman bilgisi

    Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
    http://oidb.ibu.edu.tr

    • Akademik takvim
    • Ders kayıtlanma ve harç tarihleri
    • Yönetmelikler

    Kütüphane
    http://katalog.ibu.edu.tr/

    • Katalog tarama

    Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
    https://bidb.ibu.edu.tr

    • Proxy ayarları
      • Veritabanlarına kampüs dışında erişebilmek için gereklidir.
    • E-posta ayarları
      • E-postaların tercih edilen e-posta uygulamasından okunabilmesi için gereklidir.

    Diğer

  • DERS/SINAV PROGRAMLARI: Ders/sınav programlarını açıklayan bir rehber var mı?

    Dersler ve sınavlar dersliklerde yapılmaktadır. Lisansüstü programların dersleri ve sınavları dersliklerde veya öğretim üyelerinin odalarında yapılmaktadır. Derslik numarasını biliyor ama dersliğin nerede olduğunu bilmiyorsanız önceki cevaplarda sunulan fakülte planını inceleyebilirsiniz. Dersin/sınavın hangi derslikte ne zaman yapılacağını öğrenmek için ise ders/sınav programlarına bakabilirsiniz.

    Ders ve sınav programları fakültemizin internet sitesinin duyurular kısmında, dersliklerin bulunduğu katlardaki panolarda ve fotokopi merkezinde bulunmaktadır. Ders ve sınav programlarının tasarımı bölümler arasında ve zamana göre farklılık göstermektedir. Anlaşılmayan bir yer olduğunda danışmandan yardım alınabilir. Ancak genel olarak şunlar söylenebilir:

    • Ders adlarının başında yer alan üç basamaklı sayı dersin kodunu ifade eder.
    • Ders adlarından sonra o dersi veren öğretim üyesi bilgisi yer alır.
      • Bir dersi birden fazla öğretim üyesi verebildiği için dersi veren öğretim üyesinin kontrol edilmesi önemlidir.
    • En sonda dersin/sınavın yapılacağı derslik bilgisi yer alır.
    • Türk Dili I-II, İngilizce I-II, Atatürk İlkeleri ve İnkilapları Tarihi (A.İ.T.T) I-II gibi dersler uzaktan eğitim ile veriliyorsa ibuzem.ibu.edu.tr üzerinden takip edilir ve sınıfta ders olmaz.
    • İşletme ve İktisat bölümlerinde zorunlu dersler iki gruba bölünmüş olabilir. Bir derste grup sınırlaması varsa öğrenci kendi grubuna verilen dersi alıp o dersin sınavına girecektir.
    • Gruplu derslerde öğrenci numarasının sonu tek rakamlar bitenler 01 grubu, çift rakamla bitenler 02 grubudurlar.
    • Tek çift sınavları için sınıf ilan edilmeyebilir. Bu sınavlar öğretim üyesinin odasında veya bölüme tahsis edilen boş bir sınıfta yapılabilir.

    Örnek olarak aşağıda İşletme bölümüne ait geçmiş bir ders programından bir kesit yer almaktadır. Bu kesitte Pazartesi sütunu ve 09:00-12:00 satırında yer alan bazı dersler gösterilmiştir.

    • 203-İstatistik (B.Ordu) 34
      • 203 kodlu İstatistik I dersi (ama B.Ordu tarafından verileni) 34 nolu sınıfta yapılacaktır.
    • (11:00-13:00) 119-İngilizce I (E.S.Kepekçioğlu) http://ibuzem.ibu.edu.tr
      • İngilice I dersi ibuzem.ibu.edu.tr üzerinden yapılacaktır ve istisnai olarak ders 11:00-13:00 saatleri arasında olacaktır.
    • 1. Grup sütununda yer alan İstatistik I, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme Politikaları dersleri 1. Grup öğrencilerine mahsustur. 2. Grup sütununda yer alan Maliyet Muhasebesi I dersi 2. Grup öğrencilerine mahsustur. 1. Grup ve 2. Grup sütunları ile sınırlandırılmayan İngilizce I, Tüketici Davranışı ve Hizmet Pazaralaması derslerini her iki grup öğrencileri de alabilir.

    Örnek olarak aşağıda İşletme bölümüne ait geçmiş bir sınav programından bir kesit yer almaktadır. Bu kesitte 06.06.2016 Pazartesi sütununda yer alan sınavlar gösterilmiştir.

    • 306-Araştırma Yön. Ve Teknikleri (Sadece 1. Grup) (A.Eş) 32 40
      • 306 kodlu Araştırma Yön. Ve Teknikleri dersinin sınavı (ama A.Eş tarafından verilen) 32 ve 40 nolu dersliklerde yapılacaktır.
    • Araştırma Yön. ve Teknikleri dersi ile İktisada Giriş II dersi iki farklı gruba iki farklı öğretim üyesi tarafından verilmektedir. Bu tür derslerin sınav yerleri ve saatleri gruplar arasında farklılık gösterebilir. Öğrencilerin dersini aldıkları öğretim üyesinin sınavına girmesi beklenmektedir.
      • Araştırma Yön. ve Teknikleri dersinin sınavının sadece derslikleri farklıdır.
      • İktisada Giriş II dersinin sınavının hem derslikleri hem de saatleri farklıdır.
      • Olasılık dersinin sınavı bütün gruplar için aynı yerde ve aynı saattedir.

  • UZAKTAN EĞİTİM: Türk Dili I-II, İngilizce I-II, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II nasıl yapılacak?

    Türk Dili, İngilizce, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersleri uzaktan eğitim yolu ile çevrimiçi (online) olarak sunulmaktadır. Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemine giriş için kullanacağınız kullanıcı adı ve parola bilgileriniz aşağıdaki gibidir.

    • Kullanıcı Adı: Okul Numaranız (Lütfen okul numarınızın başına o harfi eklemeyiniz.)
    • Parola: T.C. Kimlik Numaranız

    Ders kaydınızı yaptığınızdan eminseniz ve sisteme giriş yapamıyorsanız lütfen This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. adresine e-posta gönderiniz.

    Öğrencilerimiz için hazırlanan Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemi kullanım kılavuzuna aşağıdaki dosyaya tıklayarak erişebilirsiniz.

     Mobil cihazlar ile Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemine ve Sanal Sınıf Oturumlarına katılmak mümkündür. Aşağıdaki uygulamaların mobil araçlara yüklenmesi gerekmektedir.

    • Ders içeriklerinin ve diğer etkinliklerin sunulduğu Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemine erişim için Advancity ALMS yüklenmelidir. (ALMS: Apple Store | Google Play))
    • Sanal sınıf (canlı ders) oturumlarına katılmak için de Perculus 2 mobil cihaza yüklenmelidir. (Perculus: Apple Store | Google Play)

    Mobil erişimler için ALMS uygulaması içerisinden Sanal Sınıf oturumu seçerek derslere katılabilirsiniz. Perculus uygulaması otomatik çalışacaktır. Perculus uygulamasına kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılmamaktadır.

    Uzaktan eğitim sistemi üzerinden derslerinizi takip etmek için üniversitemizin kablosuz ağından yararlanabilirsiniz. Kablosuz erişim için gerekli bilgilere http://uyg.ibu.edu.tr/kilavuz/eduroam adresinden ulaşabilirsiniz.



  • (Binada) Nerede?

  • AKADEMİK PERSONEL: ... hoca nerede?

    Fakülte binamız U şeklindedir. Öğretim üyelerinin odaları bu U'nun bir kolunda toplanmıştır. Ayrıca her bir bölümde görevli olan hocaların odaları belli bir katta toplanmıştır. Bölümlere tahsis edilen öğretim üyesi odalarının katları, yukarıda fakülte planına dair sorunun cevabında yer almaktadır. Aradığınız öğretim üyesinin görevli olduğu bölümün hangisi olduğunu biliyorsanız odasını da buna göre bulabilirsiniz. Ancak bir öğretim üyesi odasında olmayabilir çünkü:

    • Lisans veya lisansüstü dersi olabilir.
    • Başka fakültelerde veya başka birimlerde görevli olabilir.
    • Ders arasında çay ocağına veya fakültenin personel girişi kapısının önündeki banklara gitmiş olabilir.
    • Yemeğe, kütüphaneye, başka bir öğretim üyesinin odasına gitmiş olabilir.
    • İzinli olabilir.

    Aradığınız öğretim üyesi izinli ise vekil olarak bıraktığı kişi ile görüşebilirsiniz.

    Öğretim üyelerinin dahili numaralarına ve e-mail adreslerine fakületemizin internet sitesindeki akademik personel sayfasından ulaşabilirsiniz. Dahili numaralara http://rehber.ibu.edu.tr adresinden de ulaşabilirsiniz.

  • İDARİ PERSONEL: Sekreter nerede?

    Bölüm sekreterlikleri, bölüm katlarının merdivene en yakın olan odasıdır. Bölüm katları da şu şekildedir:

    • Maliye Bölümü: Bodrum kat (öğrenci kantininin olduğu kat)
    • Uluslararası İlişkiler Bölümü: Zemin kat (öğrenci girişinin olduğu kat)
    • Kamu Yönetimi: 1. Kat
    • İktisat Bölümü: 2. Kat
    • Ekonometri Bölümü: 2. Kat
    • İşletme Bölümü: 3. Kat

    Aradığınız bölüm sekreteri odasında yoksa başka yerde görevli olabilir veya izinli olabilir. İzinli ise başka bölüm sekreterliğine vekalet bırakmıştır.

    Fakülte sekreterinin odası 2. katta ahşap kapılı ara kat uzantısındadır.

  • YER: Kantin nerede? Fotokopi nerede? Mescit nerede?

    Kantin, fakültenin öğrenci girişinin tam altındadır.

    Ar-Ge Vakfı fotokopi merkezi , fakültenin öğrenci girişinin hemen sağ tarafındadır. Ayrıca aktivite merkezinde de fotokopi çeken kırtasiyeler bulunmaktadır.

    Mescit, fakültenin sınıflar blokunda yol tarafındadır. 1. ve 2. katlarda bay veya bayan mescit vardır. Önceki cevaplarda fakülte planında da gösterilmiştir. Duvarı geride olduğu için görülmeyebilir. Ayrıca merkez otobüs durakları tarafında Canip Baysal Cami vardır. Önceki cevaplarda fakülte ve çevresine ait krokide de gösterilmiştir. Kubbesi yolun hizasıında olduğu için görülmeyebilir.



  • (Evrak) Nerede?

  • ÖĞRENCİ BELGESİ: Öğrenci Belgesi nereden alınabilir?

    Fakültemiz zemin katında bulunan 31 nolu sınıfın koridorunda form doldurulur. İlan edilen saatte alınır. Birden fazla öğrenci belgesi gerekiyorsa, Fakülte Sekreterliğine belge imzalatıldıktan sonra fotokopi yoluyla çoğaltılır ve tekrar Fakülte Sekreterliğinde “Aslı gibidir.” onayı yaptırılır. Öğrenci belgesi mutlaka Fakülte Sekreterliğine onaylatılmalıdır. Onaysız belgeler geçersizdir. Başkası yerine öğrenci belgesi alınamaz.

    Öğrenci belgelerinizi PTT şubelerinden alacağınız e-devlet şifreniz ile www.turkiye.gov.tr adresinden de alabilirsiniz.

  • TRANSKRİPT: Transkript nereden alınır?

    Öğrenci resmi olmayan transkriptini bilgi yönetim sisteminden (bys.ibu.edu.tr) görebilir. Resmiyet kazanması için fakülte sekreterinin mühür ve imzası gerekir. Öğrenciler zemin katta yer alan ilgili kürsülerde isim yazarak onaylı transkript ve öğrenci belgesi için başvuru yapabilir.

  • DİLEKÇE: Dilekçe nereye nasıl verilir?

    https://iibf.ibu.edu.tr/images/ogrenci-form/ogrenci-dilekce-formu.doc adresinde yer alan öğrenci dilekçe formu doldurulmalıdır. Öğrenci talebini yazıp danışmanına onaylatarak ve gerekiyorsa onaylı transkriptini ekleyerek fakültemiz personel girişindeki evrak kayıt birimine teslim eder.

  • SAĞLIK RAPORU: Sağlık raporları nereye teslim edilir?

    Üniversite dışından (sağlık ocağı, diğer illerden) alınan raporlar bitiş tarihinden sonraki üç gün içinde 1 nolu odaya (evrak kayıt ofisine) dilekçe ile teslim edilir.

    Sağlık raporları, Sağlık ve Rehberlik Merkezi ile Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından tanınan hastane ve sağlık kuruluşları tarafından düzenlenmesi halinde geçerlidir.

    Raporların işleme konulması

    (1) Geçerli raporu olan öğrencinin, raporlu olduğu süre içinde yapılan ve bu nedenle giremediği ara sınavları yerine mazeret sınavına girme hakkı vardır. Mazeret sınavı ile ilgili Bölüm tarafından belirlenen günde yapılır. Ancak, mazeret sınav tarihleri öğrencilerin diğer sınavlarına girmelerini engellemeyecek şekilde düzenlenir.

    (2) Sağlık raporu olan öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmemesi halinde Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin ilgili eğitim öğretim süresiyle sınav ve değerlendirme esaslarına ilişkin hükümleri uygulanır.

    (3) Sağlık durumu nedeniyle verilecek izinlerle ilgili olarak Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğrenci Kayıt Kabul İşleri Yönetmeliği’nin 5’inci bölümü hükümleri uygulanır.



  • (Bilgi) Nerede?

  • DANIŞMAN BİLGİSİ: Danışmanımın kim olduğunu nereden öğrenebilirim?

    Öğrenciler giriş yılına göre kendilerine atanan danışmaların kim olduğunu bölüm sekreterliklerinden öğrenebilir. Ayrıca kayıt dönemlerinde ders seçme ekranından (bys.ibu.edu.tr) da öğrenilebilir.

  • DERS/SINAV PROGRAMLARI: Ders ve sınav programları nerede ne zaman ilan edilir?

    Ders programını ders kayıtları döneminde bölüm katlarındaki panolardan,fakültemiz internet sayfasından (https://iibf.ibu.edu.tr), Üniversitemiz Bilgi Yönetim Sisteminden (bys.ibu.edu.tr) öğrenebilir, Fakültemizin öğrenci girişindeki fotokopi bürosundan alabilirsiniz. Takibi kolay olduğu için https://iibf.ibu.edu.tr adresindeki programları takip edebilirsiniz.

    Ders programları ders seçimlerinden bir gün önce, vize programları vize haftasından iki hafta önce, final programları final haftasından iki hafta önce, tek çift sınav programı sınavlardan bir gün önce ilan edilebilir. Bu sadece bilgi amaçlıdır. Programda yapılan son değişikliklere göre tarihler değişebilir. Programlar, fakültemizin internet sitesinin duyurularında ve derslerin yapıldığı katlardaki panolarda ilan edilir. Fotokopi merkezinde de bulunur.

  • AKADEMİK TAKVİM: Akademik Takvim nedir? Nereden Öğrenebilirim? Ne işe yarar?

    Akademik Takvim ders kayıtları, derslerin başlaması, ekle-sil ve danışman onayı işlemleri, derslerin sona ermesi gibi önemli tarihleri gösterir. http://oidb.ibu.edu.tr/ internet adresinde yer alan Akademik Takvim bağlantısından öğrenilebilir. Öğrencilerimizin ders kayıt, ekle-sil ve danışman onayı işlemlerini Akademik Takvim’de ilan edilen tarihlerde yapmaları gerekmektedir.

  • YÖNETMELİKLER: Yönetmeliklere nereden ulaşılabilir?

    Üniversitemizin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı internet adresinden (www.oidb.ibu.edu.tr) tüm yönetmeliklere ulaşılabilir. Öğrencilerimizin Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Süresiyle Sınav ve Değerlendirme Esaslarına İlişkin Yönetmeliği okumaları önerilir.Fakülte ve bölüm kararlarına ilgili sekreterliklerden ulaşılabilir.

  • BURS BİLGİSİ: Burslar konusunda nereden bilgi alınabilir?

    Resmi kurumların bursları hakkında Fakültemiz personel girişi koridorundaki 1 nolu odadan (Evrak Kayıt) bilgi alabilirsiniz.

  • ETKİNLİKLER: Üniversitemizde düzenlenen etkinliklerden nasıl haberdar olabilirim?

    Üniversitemiz internet sayfasında (http://ibu.edu.tr) Etkinlikler kısmında yer alan "BAİBÜ Kültür ve Kongre Merkezi'nde Bu Hafta" bağlantısını kullanabilirsiniz.

  • EDUROAM: Kablosuz ağdan nasıl faydalanabilirim?

    Kablosuz erişim için gerekli bilgilere http://uyg.ibu.edu.tr/kilavuz/eduroam adresinden ulaşabilirsiniz.

    Çok gizli: SecureW2 için tıklayın.



  • Ders Seçimleri

  • Ders seçimlerini nasıl yapacağımı bilmiyorum.

    Bir öğrenci ders seçimi konusunda danışmanından yardım alabilir. Danışmanının kim olduğunu bölüm sekreterliğinden öğrenebilir. Aşağıdaki sekmelerde de ders seçimi ile ilgili kısa açıklamalar bulunmaktadır.

    Ders seçimi ve ekle/bırak akademik takvimde (oidb.ibu.edu.tr/akademik-takvim) belirtilen tarihlerde bilgi yönetim sistemi (bys.ibu.edu.tr) üzerinden yapılmaktadır. Öğrencilerin bilgi yönetim sistemine ilk defa giriş yapabilmeleri için şifre oluşturmaları gerekmektedir. Daha sonra bu şifrelerini kullanarak bilgi yönetim sistemine giriş yapabilirler. Bilgi yönetim sisteminin ilk ekranı, şifre oluşturma linki ile beraber aşağıda gösterilmektedir.

    Öğrenciler bilgi yönetim sistemine giriş yaptıktan sonra açılan kontrol paneli sayfasındaki "Müfredat" ve "Kayıt Yenileme (Ders Seçme) İşlemleri" linklerini göreceklerdir. Müfredat, öğrencinin her bir yarıyılda alması gereken dersleri göstermektedir. Kayıt yenileme sayfasından bu müfredata göre ders seçimi yapılır. Örnek olarak birinci sınıf bir İşletme bölümü öğrencisi aşağıdaki gibi ilk sekiz dersi seçecektir. "Seçilenleri Ekle" düğmesine basarak seçilen dersler sekmesine geçecektir. Ders kayıtlanması sadece ders seçiminden ibaret değildir, seçilen dersler sekmesinden programın danışmana gönderilmesi de gerekmektedir.

    • İngilizce I dersini seçmek için Yabancı Dil I havuzunu yanındaki + düğmesine basarak açması ve ondan sonra seçmesi gerekmektedir. Seçmeli ders havuzlarından da bu şekilde ders seçilir.
    • İşletme ve İktisat bölümlerinde öğrenciler iki gruba ayrılır. Numarasının sonu çift rakamla iten öğrenciler 2. grup öğrencisidir ve zorunlu dersleri ikinci gruptan seçmelidir. Mesela aşağıdaki örnekte İktisada Giriş I dersi Prof. Dr. Seyit Köse'den seçilecektir.

    Bu sekmede "Danışman Onayına Gönder" düğmesine basmak ders seçimininde önemli bir adımdır ancak son adım değildir. Bu düğmeye basmayı ihmal etmek programın taslak durumunda kalmasına neden olur ve öğrenci o döneme kayıt yaptırmamış olur. Ders kayıtlanmasını tamamladığını düşünen bir öğrencinin bilgi yönetim sisteminden çıkış yapmadan önce muhakkak kayıtlanma aşamasını ve ders açıklamalarını kontrol etmesi gerekmektedir. Bu kontrolden sonra ders seçimi tamamlanmış olur. "Kayıtlanma Aşaması" kırmızı renkli olarak gösterilir ve şunlardan biri yazabilir: Taslak, Danışman İnceleme, Danışman Onay, Kesin Kayıt.

    Kaç yıldır ders seçimi yapan öğrencilerin burada dikkat etmesi gereken birkaç nokta vardır:

    • Bazı öğrenciler ders seçimlerini bir bilgisayar bulamadıkları zor ve sıkışık bir zamanda cep telefonundan yapmaktadır. Böyle bir öğrenci danışman onayına gönder düğmesine bastığından kesin bir şekilde emin olabilir. Ancak öğrencinin aldığı seçmeli derslerden birinin kotası doluysa kontenjanın dolu olduğunu belirten bir uyarı çıkacaktır. Ancak cep telefonun minik ekranında veya kısıtlı özelliğe sahip tarayıcısında bu uyarı penceresi sayfanın görüntülenmeyen bir yerinde ortaya çıkmış olabilir. Sadece danışman onayına gönder düğmesine basmak yeterli değildir, kayıtlanma aşamasının kontrol edilmesi de gerekir.
    • Bazı öğrenciler seçmeli ders kontanjanları dolmadan ders seçimini yapmak için acele etmektedir. Seçmeli derslerini havuzuna dikkat etmeden ve başka bir dersin üzerine alıp almadığına bakmadan seçmektedir. Seçilen dersler sekmesindeki açıklama sütunu hangi dersin hangi dersi yükseltmek üzere alındığını göstermektedir. Mesela örnek olarak bir İşletme bölümü öğrencisi aşağıdaki gibi Finansal Tablolar Analizi dersini CB ile geçmiş olduğu Şirketler Muhasebesi dersinin üzerine almıştır. Bu kayıtlanma sonucunda öğrencinin mezuniyet transkriptinde Şirket Muhasebesi silinip yerine Finansal Tablolar Analizi dersi yazılacaktır.

    Danışmanlar ekle/bırak döneminde öğrencinin programını değiştirme yetkisine sahiptir ancak bu yetki öğrencinin yaptığı bir yanlışı düzeltme mecburiyeti anlamına gelmemektedir. Öğrenci ders seçmiş ama programını taslakta bırakmışsa danışman bu öğrencinin ilgili dönemde okula devam etmek istemediğini düşünebilir. Aynı şekilde bir öğrenci CB ile geçtiği bir dersi yükseltmeye aldığında danışman öğrencinin bunu bilinçli olarak ortalama yükseltmek için yaptığını düşünebilir. Derslerin yapıldığı katta veya doğru beyan edilmeyen iletişim bilgileri ile öğrenciyi arayıp bulmak zorunda değildir.

    Öğrenci bir seçmeli dersi aldıktan sonra bu dersi geçmiş veya kalmış olsa bile yükseltmeye alabilir. Mesela bir öğrenci açılan dersler sekmesinde "Seçmeli (VIII. Dönem)" havuzundaki dersleri listelemiş ve "Tekrar" sürununda şu seçenekler ile karşılaşmıştır: Seçiniz, R/302002101998, Yeni Ders. Öğrenci dikkatsizlikle yükseltmeyi seçebilir, dikkat edilmesi gerekir.

    • Bu öğrenci daha önceki dönemlerde yine bu havuzdan aldığı 302002101998 kodlu dersi yükseltmek veya yerine başka bir seçmeli ders almak için R/302002101998 seçeneğini seçecektir. Ders kodunun çok bilgilendirici olmadığını kabul ediyoruz. Bu kodun hangi derse karşılık geldiğini anlamanın yolu transkripte bakmaktır.
    • Öğrenci eğer seçmeli havuzunu tamamlamak için başka bir ders eklemek istiyorsa Yeni Ders seçeneğini seçecektir. Öğrenci ders havuzunu tamamladığında bu Yeni Ders seçeneği kaybolur.

    Öğrenciler herhangi bir seçmeli ders havuzundan almaları gereken seçmeli ders sayısını müfredata bakarak, aldıkları seçmeli ders sayısını da transkripte bakarak öğrenebilirler. Müfredat ve transkript bilgi yönetim sisteminden (bys.ibu.edu.tr) ve bölüm sekreterliklerinden elde edilebilir.

    Bir seçmeli dersin, tamamlanmış bir seçmeli ders havuzunda listelenip de tamamlanmamış başka bir seçmeli havuzunda listelenmediği durumlar ortaya çıkabilir. Öğrencinin bu durumları danışmanıyla görüşmesi gerekir. Seçmeli ders havuzlarının eşdeğer olup olmadığı hakkında son söz öğrenci işlerinindir.

  • Bilgi yönetim sistemi şifremi sıfırlamak istiyorum.

    Şifre sıfırlama işlemi bilgi yönetim sistemindeki "Şifremi Unuttum" linkinden yapılamamaktadır. Şifre sıfırlamak için bölüm sekreterliklerine başvurulabilir.

  • Ders kayıtları başladı/bitti mi?

    Ders kayıtları ile ilgili tarihler akademik takvimde belirtilmiştir. Bu tarihlerdeki değişiklikler öğrenci işlerinin internet sitesinin (oidb.ibu.edu.tr) duyurularında ve bilgi yönetim sistemindeki (bys.ibu.edu.tr) duyurularda ilan edilmektedir. Bunun dışında öğrenci işlerinden bilgi alınabilir.

  • Ders kaydımda hata olsa ne olur?

    Ders kaydı olmayan öğrenci derslere ve sınavlara alınmaz. Sınavlara bir şekilde girse kağıdına verilen not işleme alınmaz. Bu nedenle öğrencilerin, ekle-bırak döneminden sonra öğrenci bilgi sistemine girerek ders kayıtlarının son durumunu kontrol etmeleri gerekmektedir. Ders kaydında hata, eksik-fazla ders olması halinde düzeltilmesi için bölüm başkanlığına yazılı olarak başvuru yapmaları gerekmektedir. Dönem başında ders kaydını yapması koşuluyla kayıt hatalarının en geç ara sınavlar başlamadan önce düzeltilmesi gerekmektedir.

  • Bir derse kayıtlanıp kayıtlanmadığımı nereden görebilirim?

    Öğrencilerin sınavlara girebilmesi ve bir dersten geçebilmesi için o derse kayıtlı olması gerekir. Ders seçme süreci dikkatsizlikle derse kayıtlanmadan tamamlanmış olabilir. Öğrencilerin mağdur olmaması için kayıtlandıkları dersleri kontrol etmesi gerekir. Bunun için farklı yollar vardır.

    • Kayıt Yenileme: Bilgi yönetim sisteminin kayıt yenileme sayfası öğrencinin programının ve derslerinin onaylanıp onaylanmadığını gösterir. Ancak öğrenci bu kayıt yenileme sayfasını sadece ders seçimi haftasında görüntüleyebilir. Bu haftadan sonra "Tarih aralığı bugünü kapsayan kayıtlanma aktivitesi bulunmamaktadır." şeklinde bir uyarı alır.
    • Detaylı Transkript: Onaylanmış bir detaylı transkript öğrencinin bir derse kayıtlanıp kayıtlanmadığını resmi olarak gösterir. Ancak alınan derslerin transkripte yansıması için ekle bırak döneminin bitmiş olması gerekir.
    • Ders Öğrenci Listesi: Bilgi yönetim sisteminin hocalara açık olan ders öğrenci listesi sayfası ekle / bırak döneminde boş liste vermektedir. Bu haftadan sonra derse kayıtlı olan öğrencilerin listesini vermesi beklenmektedir.
    • Haftalık Ders Programı: Bilgi yönetim sisteminin haftalık ders programı sayfası alınan derslerin tamamını göstermeyebilir ve diğer taraftan taslaktaki dersleri de gösterebilir. Ders kayıtlanma durumu için güvenilir bir kaynak değildir.
    • Öğrenci Devam Durumu: Bilgi yönetim sisteminin öğrenci devam durumu sayfası öğrencinin devamlılığını gösterir. Ancak buradaki ders listesi taslaktaki dersleri bile içerir ve öğrencinin derse kayıtlanıp kayıtlanmadığını göstermez.
    • Öğrencinin Kayıtlandığı Anadal Dersleri: Bilgi yönetim sisteminin bölüm sekreterliklerinin erişimine açılan bu sayfası öğrencinin kayıtlanmadığı dersleri de gösterebilir ve bu nedenle güvenilir bir kaynak değildir.

    Bir öğrenci, kalmış olduğu bütün zorunlu dersleri açıldığı ilk dönemde almak zorundadır ve bu dersler ders seçimi sırasında otomatik olarak eklenir. Ancak bir dönemde alınabilecek maksimum kredi de bellidir. Alttan kalan ve otomatik olarak eklenen derslerin kredisi, alınabilecek maksimum krediyi geçtiği durumlarda öğrenci programını danışman incelemeye gönderemez. Alınabilecek maksimum krediyi aşmayıncaya kadar bu alttan kalan dersler silinerek program danışmana gönderilebilir. Ancak danışman ekle/bırak döneminde öğrencinin ders kayıt sayfasını açtığı anda silinen bu dersler tekrar otomatik olarak eklenir. Danışman da ancak öğrenci işlerinden bu fazlalık dersleri sildirerek programı onaylayabilir. Silinen bu fazlalık dersler başka yerlerde yine görünebilir ama öğrencinin o derslere kayıtlandığını göstermemektedir.



  • Sınavlar

  • Sınavlar ne zaman yapılır?

    Tüm dersler için en az bir ara sınav (vize) ve dönem sonu sınavı (final) yapılır. Sınav programları Bölüm Başkanlığınca ilan edilir. Ara sınavlar bir haftada, final sınavları ise iki haftada tamamlanır. Sınav haftalarında ders yapılmaz.

  • Sınavlarda uyulması gereken kurallar nelerdir?

    Sınavlarda aksi belirtilmedikçe her sırada bir öğrenci oturur. Sıranın üstünde ve gözünde dersle ilgili hiçbir not, eşya bulunmayacaktır. Sınava cep telefonu ve her türlü haberleşme aracı ile girmek yasaktır. Öğrenci kimlikleri sınav süresince gözetmenlerin kontrol etmesi amacıyla sıranın üstünde bulundurulmalıdır.

  • Sınava girebilir miyim / sınavdan çıkabilir miyim?

    15 dakikadan daha geç gelen sınava alınmaz. 15 dakika dolmadan veya yoklama bitmeden sınavdan çıkılmaz.

  • Optik formda numaramızın başına sıfır kodlayacak mıyız?

    Optik formda öğrenci numarası, ad soyad gibi başına sonuna bir şey eklenmeden soldan başlanarak kodlanır.

    • Mesela: Gerçek öğrenci numarası 120302078 olsun.

  • Sınavda optik forma ve soru kağıdına isim yazmama gerek var mı?

    Sınav evraklarına kimlik bilgilerinin eksiksiz yazılması öğrencinin sorumluluğundadır. İsim yazmak, bu tür soruları sorup cevap almaktan daha kısa sürmektedir. Ad soyad bilgilerini sınavın en başında yazma alışkanlığı, isim yazmayı unutmayı önleyebilir.

  • Kağıdımı teslim ederken ismimi yazabilir miyim?

    Bir önceki soruya bakınız.

  • Kopya çeksem bir şey olur mu?

    Disiplinle ilgili yönetmelikte bununla ilgili maddeler yer almaktadır. Özetle:

    • Sınavlarda kopya yapmanın veya yaptırmanın veya bunlara teşebbüs etmenin cezası uzaklaştırmadır.
    • Kendi yerine başkasını sınava sokmanın veya başkasının yerine sınava girmenin cezası okuldan atılmadır.

    Alınan disiplin cezaların transkriptin altında belirtilmektedir.

  • Kopya çekmede işe yaramayan yöntemler nelerdir?

    Aşağıda işe yaramayan ve disipline sevkedilmeye neden olan kopya çekme yöntemlerinden bazıları listelenmiştir. Bu liste oluşturulduktan sonra yeni kopya yöntemleri icat edilmiş olabilir. Gelecek sınav dönemlerinde liste güncellenecektir.

    • Sıranın altındaki notlara bakmak.
    • Sıraya yazıp üstüne kol/kalem kutusu/çanta/mont koymak.
    • Hesap makinesi kapağına formülleri yazmak.
    • Montun iç cebine saklanan cep telefonuna bakmak.
    • Saçı öne sarkıtıp iki bacak arasındaki cep telefonuna bakmak.
    • Cep telefonunda ekran kilidi ve tek tuşla delilleri yok eden galeri uygulaması kullanmak.
    • Cep telefonundan sınav kağıdının fotoğrafını çekip mesajlaşma uygulamasıyla göndermek.


  • Bilmem gerekenler

  • Derslere devam zorunluluğu var mıdır?

    Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Devam zorunluluğu teorik dersler için %70, uygulamalar için %80 ‘dir. Devamsızlık sürelerine sağlık raporları dahildir (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Süresiyle Sınav ve Değerlendirme Esaslarına İlişkin Yönetmelik, Madde 5).

  • Not sistemi nasıldır?

    Öğrenciler aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.

     

    Puan D.Ders Notu Katsayı Ortalamaya Katılmayan Notlar
    90-100 AA 4.0 I Eksik,
    85-89 BA 3,5 S Yeterli (Ortalamaya katılmaz)
    80-84 BB 3.0  EX Muaf (Ortalamaya katılmaz)
    75-79 CB 2,5    
    65-74 CC 2.0    
    60-64 DC 1,5    
    55-59 DD 1.0    
    50-54 FD 0.5 Başarısız    
    49 ve aşağısı FF 0 Başarısız    

    (I) Notu : Hastalık ve geçerli başka bir nedenle dönem içinde başarılı olduğu halde ders için geçerli koşulları tamamlayamayan öğrencilere, öğretim üyesince takdir olunur.

     

    Öğrenci herhangi bir dönem (I) notu aldığı takdirde, dönem için saptanmış son sınavın bitiminden itibaren 15 gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde (I) notu kendiliğinden (FF) haline gelir. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve fakülte yönetim kurulunun onayıyla (I) notunun süresi bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir.

     

    (S) Notu : Not ortalamalarına katılmayan derslerden geçen öğrencilere verilir. (S) notu ayrıca üniversite dışından nakil yolu ile gelen veya ÖSYM sınavı ile üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve bölüm başkanının önerisi üzerine fakülte yönetim kurulu’nca denkliği tanınan dersler için verilir. Dışarıdan nakil yolu ile gelip, Yönetmelik gereğince herhangi bir dersi tekrarlaması gereken öğrencilere (S) notu verilemez. (S) notu ortalama hesaplarına dahil edilemez.

     

    (NA) Notu : Derse hiç devam etmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulların hiç birini yerine getirmeyen öğrencilere öğretim elemanınca takdir olunur. (NA) notu, not ortalamasında (FF) notu işlemi görür. (NA) notu olan öğrenci 3 üncü, 18 inci ve 20 ‘inci maddelerde verilen sınav haklarından yararlanamaz.

  • Başarı denetimi nasıldır?

    Öğrencilerin kayıtlı oldukları programları başarılı bir şekilde zamanında bitirebilmeleri için, her dönemin sonunda not ortalamalarının en az 2.00 olması ve aldıkları derslerden de (DD) ve üstünde not almaları gerekir.

     

    Buna göre;

    a) Genel not ortalaması ve dönem not ortalaması en az 2.00 olan lisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Bu öğrencilerden en az normal ders yükü ile kayıtlı oldukları dönem sonunda, o döneme ait not ortalaması 3.00 – 3.49 arasında olanlar dönem şeref öğrencisi, 3.50 – 4.00 arasında olanlar dönem yüksek şeref öğrencisi sayılırlar.

    b) (Değişik:RG-22/6/2011-27972) Genel not ortalaması 2.00’ın altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılır. Başarısız öğrencilerden, eğitimlerinin ikinci ve daha üst dönemlerindeki genel not ortalamaları 1.75’in altında olanlar akademik yetersizliğe düşmüş sayılırlar. Bu durumda öğrenciye akademik yetersizlik uyarısı yapılır.

  • Akademik yetersizlik uyarısı alırsam ne olur?

    Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Süresiyle Sınav ve Değerlendirme Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin 17. maddesi hükümlerine göre başarısız sayılan ve/veya akademik yetersizlik uyarısı alan öğrenciler gerekli harç ve ücretlerini ödeyerek eğitimlerine devam ederler.

  • Ders tekrarında nelere dikkat edilmelidir?

    Ders tekrarı iki şekilde yapılır. Bunlardan ilkinde başarısızlık nedeniyle zorunlu olarak başarısız olunan dersler alınır. İkincisinde ise öğrenci bazı dersleri not yükseltmek için alır.

     

    Bir dersten (FF), (FD), (I), (U), (P) veya (NA) notu alan veya dersi normal döneminde alamayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk dönemde almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, bunların yerine kayıtlı oldukları bölümce uygun görülen dersleri alırlar. Öğrenciler geçer not aldıkları dersleri, dersin öğretim planında yer alması ve herhangi bir dönemde açılması koşuluyla öğrenimleri süresince tekrarlayabilir.

     

    Alınan dersin daha önce alınan bir dersin yerine sayılması ve/veya fazladan alınan dersin silinmesi, en geç dönem sonu sınavlarından önce Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Mezuniyet kararı verilen öğrenciler için yerine saydırma ve ders sildirme işlemi yapılmaz. Tekrarlanan derste önceki not dikkate alınmadan alınan son not geçerlidir.

     

  • İleri düzeyde İngilizce biliyorum. İngilizce derslerinden muaf olabilir miyim?

    Üniversitemize kayıt yaptırdığınız yıl Güz dönemi başında Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü tarafından yapılacak Yabancı Dil Muafiyet Sınavına girebilirsiniz. Bu sınava girmek için ilan edilecek tarihler arasında https://ydyobasvuru.ibu.edu.tr/ adresinden başvuru yapmanız gerekmektedir.

  • Kütüphaneden nasıl faydalanılabilir?

    Kampüsümüzde yer alan kütüphaneden faydalanabilmek için üye olunması gereklidir. Öğrenci kimliğiyle kütüphaneye başvurulmalıdır.

     

  • Ulaşımda kullanılan Bolukartı nasıl alabilirim?

    BoluKart sürekli yanınızda taşıyacağınız şehiriçi ulaşım kartınızdır. Bolu Belediyesi'ne bağlı tüm toplu taşıma araçlarındaki kart okuma cihazlarına yaklaştırarak kullanabileceğiniz temassız akıllı kartlar ve 1, 3 veya 5 kullanımlık Kullan-At biletlerden oluşan BoluKart ile çok daha hızlı, ekonomik ve pratik ulaşımın keyfini bir arada yaşayacaksınız. Ayrıntılı bilgi için http://www.bolukart.com.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

    Bolukartı almak için öğrenci belgeniz ile Bolu Belediyesi binasının arkasında yer alan katlı otopark altındaki birime başvurabilirsiniz.



  • Transkript ve Mezuniyet

  • Transkriptteki ... işareti ne anlama gelmektedir?

    Transkriptte yer alan işaretlerin bir kısmı aşağıda açıklanmıştır.

    • Mezuniyet Tarihi: Öğrencinin öğrenci işleri tarafından mezun olarak kabul edildiği tarih. Mezuniyet tarihi atanmış atanmış bir öğrenci çıkış işlemlerini başlatabilir.
    • Uzlanımı: Milliyeti
    • Eğitim Düzeyi: Fakültemizdeki bölümlerin düzeyi "lisans" olarak geçmektedir. Yüksek okullarda ön lisans, enstitülerde yüksek lisans ve doktora düzeylerinde eğitim verilmektedir.
    • Kredi: Haftalık ders saati esasına dayanan ulusal krediyi ifade etmektedir. Eski müfredata tabi öğrencilerin genel ağırlıklı not ortalamalarının hesaplanmasında kullanılır.
    • ECTS: Dersle beraber sınav, ödev, bireysel çalışma gibi faaliyetleri de içerecek şekilde hesaplanan kredidir ve AKTS olarak da ifade edilir. Genel ağırlıklı not ortalamalarının hesaplanmasında kullanılır.
    • Harfli Başarı Notu: Bir dersten 100 üzerinden alınan puana göre atanan harf notudur. Harfli başarı notlarının 0,00 ile 4,00 arasında katsayı değeri vardır. Genel ağırlıklı not ortalamalarının hesaplanmasında kullanılır. Not baremi aralıkları transkriptin en altında yer almaktadır.
    • Açıklama: Dersle ilgili açıklamalardır.
      • A.D.: Alınacak dersi ifade eder. Mezuniyet transkriptinde öğrencinin almadığı zorunlu dersler de genellikle listelenir ve açıklama kısmında bu not yazar.
      • S.D.G.: Seçmeli ders grubunu ifade eder. Altında o seçmeli ders havuzundan alınmış olan dersler listelenir. Seçmeli ders grubunun kredisi, öğrencinin o havuzdan aldığı derslerin kredileri toplamıdır, o havuzdan alınacak dersler hakkında bilgi vermez. Herhangi bir havuzdan alınacak dersler hakkında bilgi edinmek için müfredata bakınız. Müfredat bilgi yönetim sisteminden (bys.ibu.edu.tr) ve bölüm sekreterliklerinden elde edilebilir.
      • T/ tekrarı ifade eder. Mesela Türk Dili I dersinin yanında T/304001031999 ifadesi yer alsaydı, Türk Dili I dersi 304001031999 kodlu dersin yerine not yükseltmek için alınıyor olurdu.
      • Y.A.D.: Yerine açılan dersi ifade eder. Mesela Türk Dili I dersinin yanında Y.A.D.: 304001282009 ifadesi yer alsaydı, Türk Dili I dersi kaldırılmış ve yerine 304001282009 kodlu ders açılmış olurdu.
      • EX: Muaf tutulan ders.

    Alınan kredi, tamamlanan kredi, puan, YANO ve GANO için "Ortalama nasıl hesaplanır?" sorusuna bakınız.

  • Genel ağırlıklı not ortalaması (GANO) nasıl hesaplanır?

    Alınan kredi, öğrencinin aldığı derslerin kredi toplamıdır. Öğrencinin alıp da kaldığı dersler de oralamaya katıldığı için ortalama hesabında alınan kredi kullanılır. Tamamlanan kredi öğrencinin geçtiği derslerin kredi toplamıdır. Öğrencinin kaldığı dersler varsa tamamlanan kredi alınan krediden düşük olabilir. Öğrencinin mezun olabilmesi için tamamlanan kredinin yeterli olması gerekir. Mesela İşletme Bölümü öğrencilerinin 154 krediyi tamamlaması gerekir. Derslerin kredileri, alınan kredi ve tamamlanan kredi, transkriptte şu şekilde gösterilir: Ulusal kredi | AKTS kredisi. Ortalamanın hesabında eski yönetmeliğe tabi öğrenciler için ulusal kredi, yeni yönetmeliğe tabi öğrenciler için AKTS dikkate alınır.

    Bir dersin puanı, o dersin harfli başarı notunun katsayısı ile kredisinin çarpımı olarak hesaplanır.

    • Mesela: Kredisi 2 olan Türk Dili I dersinden {harfli başarı notu: CB; katsayı: 2,50} ile geçildiyse bu dersten alınan puan 2x2,50=5 olur.
    • Mesela: Kredisi 2 olan İngilizce I dersinden {harfli başarı notu: CC; katsayı: 2,00} ile geçildiyse bu dersten alınan puan 2x2,00=4 olur.
    • Mesela: Kredisi 2 olan Atatürk İlkeleri ve İnkilapları Tarihi I dersinden {harfli başarı notu: FD; katsayı: 0,50} ile kalındıysa bu dersten alınan puan 2x0,50=1 olur.

    Not ortalaması, alınan puanın alınan krediye bölünmesi ile bulunur. Sadece ilgili yarıyılda alınan dersler için hesaplanırsa YANO, şimdiye kadar alınan bütün dersler için hesaplanırsa GANO diye isimlendirilir.

    • Mesela: Sadece yukarıda sayılan üç dersi seçen ve bu derslerden ilgili notları alan bir öğrencinin toplam puanı 5+4+1=10, alınan kredisi de 2+2+2=6 olur. Ortalaması da 10/6=1,66 olur. Bu da mezun olmak için yeterli bir ortalama değildir.
  • Hangi dersleri yükseltirsem ortalamam 2,00 olur?

    Genel ağırlıklı not ortalamasının hesaplanması için genel ilkeler bir önceki soruda belirtilmiştir. Öğrenci bu ilkelere göre ağırlıklı not ortalamasını kendi hesaplayabilir. Yanlış hesaplama riski öğrenciye ait olmak üzere GANO hesaplayıcı örnek bir Excel dosyası buradan indirilebilir.

    2012 ve öncesi girişli öğrenciler için ulusal kredisi (teori) yüksek olan, 2013 ve sonrası girişli öğrenciler için AKTS'si yüksek olan, DD ile geçtiği derslerin alınması halinde ortalamaya katkı daha fazla olabilir.

  • Mezun olmak için hangi dersim kalmış?

    Mezuniyet transkripti, alınacak zorunlu dersleri A.D. açıklamasıyla göstermektedir ancak seçmeli havuzlarından kaçar tane seçmeli alınacağı hakkında bilgi vermemektedir. Herhangi bir havuzdan alınacak dersler hakkında bilgi edinmek için müfredata bakınız. Müfredat bilgi yönetim sisteminden (bys.ibu.edu.tr) ve bölüm sekreterliklerinden elde edilebilir.

  • Hangi seçmeli ders havuzunda kaç tane seçmeli dersim kaldığını bilmiyorum.

    Öğrenciler herhangi bir seçmeli ders havuzundan almaları gereken seçmeli ders sayısını müfredata bakarak, aldıkları seçmeli ders sayısını da transkripte bakarak öğrenebilirler. Müfredat ve transkript bilgi yönetim sisteminden (bys.ibu.edu.tr) ve bölüm sekreterliklerinden elde edilebilir.

  • Tek çift sınavına girebilir miyim veya nasıl girebilirim?

    Tek çift sınavları her dönem sonunda bir kez yapılır. Bu sınavların tarihi akademik takvimde belirtilmektedir ve başvuruları bu tarihlerden önceki iki gün içerisinde yapılmaktadır. Tek çift sınavına girebilmek için yönetmelikteki şartları sağlıyor olmak ve akademk takvimde belirtilen tarihlerde tek çift sınavına girmek için dilekçe vermek gerekir. Dilekçe, danışmana onaylatılarak bölüm sekreterliğine teslim edilir. Başvuru tarihleri ve ilave açıklamalar fakültemizin internet sitesinin duyurular kısmında ilan edilmektedir. İlgili yönetmelikte tek çift sınavı ile ilgili şartlar şu şekilde belirtilmiştir:

    • Zorunlu ve seçmeli ders kredi yükünü tamamlayan ve en çok iki dersten (FF), (FD), (I) veya (U) notu olan öğrencilere, bu iki ders için ek bir sınav hakkı verilir. Bu süre içerisinde girilen sınavlardan alınan not dönem sonu notu yerine geçer ve böylece değerlendirilir. Öğrencinin dönem sonu başarı durumu ek sınavlar sonunda aldığı notlar esas alınarak hesaplanır. Bir dersten, (NA) notu olan öğrenci, daha önce devam şartını yerine getirmediyse bu ders için verilen sınav haklarından yararlanamaz.
    • Başarısız dersi olmadığı halde genel not ortalamaları 2.00’ın altına düşen öğrencilere, dönemine bakılmadan öğrencinin belirleyeceği en çok iki dersten ek bir sınav hakkı verilir.

    Bu maddeye göre tek çift sınavına girmek için iki koşuldan birini sağlamak gerekir. Her iki koşul da öğrencinin bütün dersleri almış olmasını gerekli kılmaktadır.

    • En çok iki dersten kalmış ise birinci koşula göre bu iki ders için başvurabilir.
    • Kaldığı ders yokken ortalaması 2,00'ın altına düşerse herhangi bir döneme ait en çok iki ders için başvurabilir.
    • Tek dersten kalmışsa ve ortalaması 2,00'ın altına düşmüşse sadece o tek dersten başvurabilir.

    Seçmeli ders havuzlarındaki düzeltme talepleri (yanlışlıklar, derslerin havuzlarının değiştirilmesi, ders sildirilmesi vb.) öğrencilerin tek çift sınavına girmesinden sonra sonuçlanabilir. Bu taleplerin sonucu öğrencinin ortalaması 2,00'ın üzerine çıkarsa öğrenci tek çift sınavına girmiş olsa bile bu sınav geçersiz sayılırak öğrenci mezun edilir.

  • Diplomamı nasıl alacağım?

    Öğrencilerimizin ilişik kesme işlemleri elektronik belge yönetim sistemi (e-bys) üzerinden elektronik olarak yapılmaktadır.

    Mezuniyet transkriptinde mezuniyet tarihi gözüktüğünde;

    • Öğrenci, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na öğrenci kimliğini teslim edecek, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığında ödünç alınan kitap, yayın, v.b. varsa ilgililere teslim edecek.
    • Öğrenci, ocs.ibu.edu.tr web adresindeki öğrenci çıkış sistemine giriş yaparak ilişik kesmek üzere kayıt bırakacak.
    • Öğrenci, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığındaki ilgili görevliye başvurarak ilişik kesme işleminin başlatılmasını talep edecek.
    • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığındaki görevli, ilişik kesme işlemini otomasyon üzerinden başlatacak.
    • İlişik kesme belgesi, Bölüm Başkanı, Öğrenci Danışmanı, Kütüphane Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Fakülte Sekreteri tarafından imzalanacak.

    İlişik kesme işlemi tamamlanan öğrencinin kayıtlı e-posta adresine işlemin tamamlandığına dair mesaj gönderilecek. Bu mesajı alan öğrenci, tekrar Daire Başkanlığımızdaki ilgili görevliye gelerek hazırsa Diploma, hazır değilse ıslak imzalı Mezuniyet Belgesini alacaktır.

 

Top